W odczuciu przedsiębiorców w ciągu ostatnich 3 miesięcy znacznie wzrosło bezpieczeństwo gospodarcze - wynika z badań sondażowych, przedstawionych przez InfoMonitor Biuro Informacji Gospodarczej SA (Raport BIG).

Wskaźnik bezpieczeństwa działalności gospodarczej wzrósł do poziomu 7,28 pkt i jest o 5,84 pkt wyższy niż w lipcu. Jest to pierwszy odnotowany wzrost od sierpnia 2008 r. Raport BIG mierzy poziom bezpieczeństwa działalności gospodarczej i pozwala określić odczucia przedsiębiorców oraz kierunek ich zmian. Badanie prowadzone jest wśród osób odpowiedzialnych za finanse firm w trzech segmentach rynku – w grupie dostawców finansowych, dostawców usług masowych oraz przedsiębiorców.

W ostatniej edycji Raportu BIG wskaźnik bezpieczeństwa działalności gospodarczej wzrósł we wszystkich trzech grupach. Najwyższy wzrost zanotowano w grupie przedsiębiorców, w której wyniósł on aż 12 punktów. Tylko nieco ponad połowa wszystkich badanych (55%) deklaruje, że ich firma odczuwa negatywne skutki kryzysu, natomiast dla 38% obecna sytuacja gospodarcza nie przyniosła żadnych zmian. Co ciekawe, dla 6% badanych kryzys przyniósł pozytywne skutki i wzrost liczby zamówień.

Do grupy tych, którzy zyskali na kryzysie, zaliczyć można przede wszystkim firmy zajmujące się wykupywaniem długów, faktoringiem oraz usługami leasingowymi. Jednak aż 67% spośród przedsiębiorców indywidualnych przyznaje, że odczuwa jego negatywne skutki. Zaledwie co trzeci przedsiębiorca indywidualny uważa, że kryzys nie wpłynął na wyniki jego firmy. 13% spośród badanych z sektora finansowego przyznaje, że w ich przypadku skutki kryzysu są pozytywne.

Możesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Zobacz również

Prawne aspekty obrotu NFT

Prawne aspekty obrotu NFT

NFT – hasło roku 2021, ogromy rynek, który urósł o ponad 20 000%, temat niezliczonych kontrowersji. Czy non-funglible token ma rzeczywistą wartość? Ile jest wart? A może to tylko jedna, wielka bańka spekulacyjna, która po chwilowej modzie z hukiem eksploduje, niwecząc oszczędności graczy na NFT-owych giełdach? Choć wygląda na to, że szczyt zainteresowania NFT z przełomu 2021/2022 r. powoli minął, co przekłada się na pierwsze spadki w sprzedaży tokenów względem wyników z okresu listopad-styczeń, inwestorzy nie czują się zniechęceni – coraz więcej firm decyduje się na zastosowanie NFT w swojej działalności i wzbogacenie swojej oferty o sprzedaż unikatowych tokenów. Czym zatem są NFT i jakie aspekty prawne związane są z ich obrotem i posiadaniem? Choć prawo jeszcze nie dogoniło postępu technologicznego, po kilkunastu miesiącach funkcjonowania rynku tokenów, jesteśmy w stanie przybliżyć nieco informacji o ich istocie.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 82/2022

Kolejne zmiany dla branży e‑commerce (nie tylko) w 2022 roku

Kolejne zmiany dla branży e-commerce (nie tylko) w 2022 roku

Pierwotnie część zmian dotycząca rękojmi oraz dostarczania treści cyfrowych miała wejść w życie z dniem 1 stycznia 2022 roku. Termin ten nie został jednak dochowany. Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o prawach konsumenta oraz niektórych innych ustaw mający implementować przepisy dyrektywy cyfrowej i towarowej. Obecnie projekt został skierowany do Sejmu.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.