Zgodnie z Regulacją MSR wydaną przez Unię Europejską w 2002 r.wszystkie spółki notowane lub ubiegające się o notowania na rynkach regulowanych w EWG (na którą składają się rynki UE oraz Lichtenstein, Islandia i Norwegia), a także banki i instytucje o charakterze powierniczym mają obowiązek sporządzania skonsolidowanych sprawozdań finansowych zgodnie z Międzynarodowymi Standardami Sprawozdawczości Finansowej (w skrócie MSSF).

Raport roczny za rok 2010 opublikowany przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie informuje, że na rynku głównym w roku 2010 były 373 spółki polskie oraz 27 zagranicznych. W czerwcu liczba to urosła do 4161 o łącznej kapitalizacji 823,919 mln złotych. Zdecydowana większość z tych podmiotów to grupy kapitałowe przygotowujące sprawozdania skonsolidowane. Te właśnie jednostki powinny być szczególnie zainteresowane zmianami, jakie miały niedawno miejsce w MSSF.

12 maja 2011 roku Rada MSR, we współpracy z amerykańską Radą FASB (ang. Financial Accounting Standards Board) opublikowały pakiet pięciu nowych lub zmienionych standardów konsolidacyjnych. W ramach „pakietu pięciu”, jak nazywane są powszechnie w literaturze nowe standardy, ukazały się:

  • MSSF 10 Skonsolidowane sprawozdania finansowe, który zastąpi MSR 27 oraz interpretację SKI 12,
  • MSSF 11 Wspólne porozumienia,
  • MSSF 12 Ujawnienia udziałów w innych jednostkach,
  • ŠMSR 27 (zmieniony w 2011 r.) – skorygowany z uwagi na przesunięcie zagadnień konsolidacyjnych do MSSF 10, ale nadal obejmujący tematykę jednostkowych sprawozdań finansowych inwestora,
  • MSR 28 (zmieniony w 2011 r.) – skorygowany zgodnie ze zmianami wprowadzonymi przez MSSF 10 oraz MSSF 11.

Pozostałe 92% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Rezerwa ‑ ujęcie księgowe i biznesowe

Rezerwa - ujęcie księgowe i biznesowe

Jednym z podstawowych elementów zobowiązań i pasywów są rezerwy, które tworzymy w ściśle określonych warunkach. Rezerwy są szczególnie ważne, również ze względu na dynamiczną sytuację za naszą wschodnią granicą, dlatego warto przyjrzeć się bliżej sposobom tworzenia rezerw, jak również sprawdzić, czy robimy to prawidłowo i zgodnie z prawem. Musimy też myśleć o dwóch podejściach do rezerw – rachunkowym i biznesowym, są one w pewnych momentach zbieżne.

Czytaj więcej

ASB proposals for measuring goodwill impairment

ASB proposals for measuring goodwill impairment

This column has previously looked at the issues surrounding goodwill impairment, following the progress of the International Accounting Standards Board (IASB) as it tries to solve a seemingly impossible puzzle. This has rumbled on for many years, and no matter which way the IASB twists the Rubik’s cube, it seems no closer to being solved.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.